Etichete

, , , ,

am pus pariu că eu merg din Predeal pân’ la Pârâul Rece pe jos şi, doh, am pierdut. Superb oraşul forfotind de oameni în miez de noapte; bănui că anul ăsta au fost şi mai mulţi muzeofili decât anul trecut. Nu ştiu dacă ne-om fi ales noi prost destinaţiile, dar mare scofală n-o fost. Muzeul labirint, ridicat în parcarea Ateneului de MŢR şi Antipa, a fost destul de trist, o colecţie de fotografii ale exponatelor din muzee, câteva biografii foto şi un concert de jazz. Mult mai interesanţi kindereii care, fascinaţi de reflectoare, dădeau ture în jurul lor şi făceau tot felul de năzbâtii. Noaptea cu muzee albe a meritat mai degrabă pentru cele câteva ore cu gaşca la beri, cafele şi poveşti. Pe la două ne-am luat picioarele în spate ş-am bătut oraşul până la MNAC, găzduit în Casa Poporului – pentru cine n-o fost pe acolo. Slăbuţe întreprinderi şi aici. Deşi există ceva încercări de aliniere la standardele actuale sub forma unor proiecţii video cu artişti şi alţi fricozoizi la care voi reveni, mai e muuult de mers, până hăt, mult după recele pârâu. Mi-au plăcut foarte mult picturile pe hărţi – n-am reţinut numele artistului, moartea stolnicului Cantacuzino (ăl de cască gura către cer), “moartea” cu batic albastru (parcă) a lui D. Gorzo şi cel mai mult lumile colorate, răsturnate, contrapuse şi inscripţionate cu vreri de Nicolae Comănescu. Pe la aproape cinci am tras o porţie bună de râs într-o cameră unde se proiecta un film despre trei muieri, una mai dubioasă ca alta, habar n-am cine erau că nu mai avem energie să citesc plăcuţe. Una dintre ele, c-o mutră  şi o statură de gospodină dezabuzată, îşi răstălmăcea căsninia ratată cu declaraţii de genul “mă plimbam printre nuntaşi şi… surpriză! soacră-mea se îmbătase” sau “actualul soţ de atunci al acesteia”. Am aterizat home o dată cu plecarea primelor tramvaie, când se-nverzea cerul deasupra lui Bellu. Mă uitam cu niţel jind spre cimitir, poate dacă-l ascultam pe baby să mergem în turul cavourilor, acum eram posesoare de senzaţii româneşti… poate la anu’…

