Etichete

, , , ,

Cum îi şade bine şomerului sătul de curăţenia de Crăciun, azi mi-am luat o nemeritată pauză să văd un film. Aveam pe listă două horror-uri şi încă unul, despre care nu-mi aminteam nimic. L-am nimerit pe al treilea  – The Cove (laguna).

Din primele câteva minute m-am prins că-i un documentar, în ultimele câteva plângeam.

Filmul prezintă încercarea lui Richard O’Barry (dresorul lui Flipper; dap, Flipper ăla care ne-a fascinat pe toţi când eram mici) şi a Oceanic Preservation Society de a expune public o situaţie pe care autorităţile japoneze o muşamalizează pentru profit. Anual în Taiji sunt ucişi 23000 de delfini, parte pentru hrană (deşi atenţie, carnea lor conţine de 20 ori mai mult mercur decât OMS permite), parte pentru delfinarii.

A fost nevoie de o misiune gen Ocean’s Eleven pentru a putea să filmeze ce se întâmplă acolo. Laguna e păzită de pescari cu pancarte care efectiv nu-ţi permit să faci poze sau să filmezi sau te provoacă să-i agresezi, pentru ca în felul ăsta să fii arestat şi expluzat. Poziţia oficială a Japoniei este că delfinii sunt asemeni vacilor noastre, prin urmare e absolut normal să fie consumaţi şi a reuşit să ralieze acestei opinii câteva state caraibiene mici pe care le sponsorizează şi care o susţin în faţa organizatiei mondiale ce interzice uciderea balenelor. Faptul că delfinii sunt conştienţi de ei înşişi, spre deosebire de bovine, e aparent irelevant.

Eu una fac ce-mi stă în puteri să fac şi anume vă dau de ştire şi vouă, sperând că la rându-vă veţi purta vorba mai departe.

Filmul îl găsiţi aici.

Daţi cu subsemnatul aici.

Pax cum vobis! (adicătelea: împăcaţi să fiţi!)

