JOC DE COPIL…

Pe vremea când eram copil
Şi vieţii mele n-aveam gânduri,
Când ziua se făcea-noptat,
În joacă, rânduri, după rânduri,
Când Moş Crăciun venea cu-n dar
Ascuns de mama prin cămară
Şi Nicolae, Moş cu har,
Ne umplea gheata de sub scară,
Când zarzăr îmi creştea în curte
Şi liliac… şi brebenei…
Iar multe vrute şi nevrute
Le tot stricai fără să vrei…
Era aşa… ca-o-altă lume….
Era o viaţă ce-i poveste
De-acum şi mulţi vor spune:
„Ce-a fost… a fost şi nu mai este…!”

Dar din tot cântul şi tot jocul
De-a „Hai la groapa cu furnici!”
Din care a rămas doar locul…
Jocul e-aici…? Ba nu-i aici…!
Jocul de-a „Hoţii şi vardiştii”
Ce îl jucam pe înserat…
De nu ştiai, la o adică,
Cine e fată, cin-băiat…
Aşa se încingea hârjoana,
De se-auzea în patru zări…
Îmi-amintesc şi-acum de Ana,
De Gelu cel cu trei surori,
De Nelu, de Costel, de Fane,
De Tavi şi de fraţii Dumi…
De Tanţa şi de vara-i Jane…
Şi de-alţii duşi în zarea lumii…
Stăteam cu toţii seara-n poartă
Şi ne strigau părinţii-n şir,
Dar noi ne mai jucam o „roată”
La „Telefonul fără fir” …!

Atunci era aşa…o vrajă….
Când nu erau emoticoane,
Cînd nu megeam la discotecă
Şi n-aveam glastre în balcoane…
Dar aveam cărţi, bibliotecă…!
Atunci… nu stam cuminţi acasă
Să ne găsim pe mess…pe skype…
Nici nu ştiam de mail…! Pe masă
Nu aveam laptop, ci „Călăreţul fără cap”!
Ne înghionteam…la „V-aţi ascunsea”…
Ne mai pupam, sfioşi, la „Gajuri”…
Ne mai certam aprig la „pusea”…
Şi…Doamne… cât ne cocoţam pe garduri…
Să luăm din viţă un ciorchine
Şi coarda, cât săream…şotronul…
De-mi pare şi acum…că mâine,
Îmi voi tăia din nou bretonul…
Voi lua sandalele uitate
Şi mă voi duce jos în stradă
Să joc o „Leapşă pe ouate”
Cu toţi copii laolaltă….căci, iată…
Eu încă nu spun c-am uitat
Neastâmpărata de-altădată…
Şi ca să uit, eu, cum am fost…
Chiar n-ar avea, acum, vreun rost…!
O ţin, aici, la mine-n suflet…
Şi-mi dă mereu îndemn la joc,
Iar dacă stau bine şi cuget,
A te juca…nu-i rău deloc…
Mi-aduce în priviri sclipire,
Mi-aduce zâmbet şi tumult…!
Şi…mi-aduce-ndemnul la iubire…!!
Rămân copil, cât pot de mult…!!!

Primită pe mail de la Nisul drag, prietena mea de 5 anişori. Să creşti mică şi zglobie! :D

