Etichete

, , , ,

Dacă îți place să fii tachinat, o să-ți placă pe “câmpia care arde”. Personajele, aproape toate, gravitează în jurul unui schelet carbonizat de rulotă ce le veghează nesomnul. În rulota neagră au murit doi oameni. Au murit în timp ce făceau dragoste.

Un titlu mai bun nu s-ar fi putut găsi, căci The Burning Plain este o istorie despre mistuire. Despre câteva suflete ce se frâng, fiecare, între două nevoi, amândouă umane, amândouă indispensabile: ce trebuie să-ți dai ție însuți pentru a nu-ți trăda existența şi ce trebuie să le dai celorlalți, fără a le înşela aşteptările. O alegere care, subiectiv abordată, n-are nimic de-a face nici cu morala, nici cu dreptatea. Are de-a face cu foamea – la figurat, iar cu foamea nu se negociază, se devorează şi apoi se digeră. Dacă poți.

Pe câmpia arzândă se întretaie firele unei rețele de poveşti ce prezintă independent şi diferit fațetele poveştii matcă: Al cui suflet îl vei vinde în schimbul propriei fericiri?

Charlize Theron e un motiv în plus să câştigi două ore cu filmul. Cred că domnişoara (femeia asta pare să se fi blocat – dpv fizic – la stagiul de nimfetă) “ochi de căprioară” are un talent aparte de a transmite, mai ales non-verbal, modul în care durerea se instalează uneori atât de confortabil în noi (vezi şi în Sweet November), încât ne transformă în tâmpe marionete ale unui trecut de care, oricât de departe am fugi, nu putem scăpa. Sau putem…?

Scenariul aparține lui Guillermo Arriaga, scriitor şi regizor de sorginte sud-americană (Mexic), premiat pentru 21 Grams, Babel etc, artist de care eu m-am lipit indisolubil şi citind “Dulcele miros al morții”, o nuvelă cu amor fierbinte şi final asemenea.

Intenționam să pun trailerul aici, dar m-am răzgândit. Cred că e mult mai interesant şi mai satisfăcător să descoperiți singuri verigile care înlănțuie personajele.

Pentru cei care l-au văzut /îl vor vedea, am o rugăciune. Explicați-mi, vă rog, şi mie, ca unui mic profan în decodarea metaforelor ce mă aflu, ce semnifică gestul pe care-l face personajul interpretat de Charlize pe stânca de lângă restaurant, atunci când îşi desenează pe pulpă cu bucata aceea de pământ.

